Mmmnnjaaa! det var ju i alla fall skönt att komma ut.

Så brukar det ju låta när vi fisketokar blivit utan fångst ,så det får väl sammanfatta helgens fiske.
Jag och Salle drog till Björnsjön i lördags, abborfestival så det förslog. 21 abborrar på 20 kast!!!
Ja det är en skaplig skröna, men den är dessvärre sann. Jag roade mig med att räkna hur många kast i rad som jag inte skulle få dra in min muddler utan att en abborre kom och jävlades. 20 ggr i rad blev det och däremellan tog en abborre flugan mellan mina vadare när jag släppte ner den för att bryta nacken på och slänga en av hans tusenbröder till skogs.
Ja, jag vete fan vad det är med den där Sahlbergs pojk men han drar abborre till sig, sen hugger dom som fan på andras grejer.
Varmt i vattnet inga fiskar hade synts till på hela helgen enligt husvagnscamparna där, så säsongen är nog över på björnsjön för i år.

I söndags så knallade vi till Rången jag Sally och Lovén. Finvädret slog back och det började blåsa rejält så som det sig bör när jag och Lovén ska flytringa. men oj oj vilken go farkost jag inhandlat. Min nya Pool12 ring var superduper. Jag svävade på ytan kändes det som ,ingen konst alls att ta sig fram i blåsten.
Tyvärr lyste fisken med sin frånvaro. Några yngel lyckades kroka sig på mina och Sallys grejer men Stefan blev fula ordet. Men det var skönt att komma ut, vi gick inte vilse, körde inte i diket eller nånting. Och ja visst finns det nån slags konstig nedärvd gen hos oss fisketokar som gör att vi drivs av att fånga vårt byte oavsett om vi avser behålla det eller ej. men det finns också nåt som gör att det är jävligt skönt att komma ut. Och det är inte bara käringen, nä det är balsam för själen att få njuta av naturens lugn.
Lovén tycker det är skönt att komma iväg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0