Jakten på Rockenkläckningen del 3

Söndag förmiddag och hemma från midsommarfirande så beslöt jag mig för att göra Flottringen ett besök. Hoppet var stort och när jag kom fram möttes jag av en klart flytringsbar sjö ur blåstsynpunkt. Detta kan va lite knivigt me Flottringen annars.
Väl ute i ringen syntes oxå nån enstaka Rock glida på ytan. Vädret lugnade av ytterligare nästan direkt när jag satt mig i sjön. Nu! nu! nu! tänkte jag. Men det hände aldrig något. Allting var fruktansvärt lugnt och stilla. Inte ens den minsta av alla öringar brydde sig om att bryta vattenytan och mumsa på nån av de Rock som flöt omkring. Kan inte säga om jag var tidig eller sen, visst flöt det en del skal och det troliga är att kalaset redan är över för i år, i alla fall på Flottringen.
Jag återkommer nog dit fler gånger ändå, det är ju dels fantastiskt vackert. Men jag har också en kär vän jag skulle vilja återse. Tyvärr så är det nog försent, han sitter nog och ler åt mig i de tappade fiskars himmel.

Kommentarer
Postat av: Sally

Jag å Fransson va upp på Bottentjärn idag där va de vansinnigt me insekter på vattnet.Och vak å plask så man visste inte vilket ben man skulle stå på.Vi fick runt 7-8 mindre öringar som släpptes tillbaks.Och så fick ja en som vägde runt 7-8 hg som blev matfisk...



//Sally

2008-06-23 @ 17:37:19
Postat av: Sally

Ja å Fransson har åter igen vart iväg till Bottentjärn,denna gång va de Fransson som landade en fin matfisk på 1,2 kg.

2008-06-30 @ 13:33:12
Postat av: Sally

Ni andra grabbar då,har de blivit nå mycke fiske hittills i sommar.Nån storfångst eller så?

2008-07-11 @ 16:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0