Borblåst på Björnsjön!

Jag och Sally äntrade bilen vid tiodraget i förmiddags för en tur till Björnsjön. Vi gjorde direkt det fatala misstaget att konstatera att vädret verkar bli skapligt iaf. Jaha och när vi kom fram till sjön visade det sig att det blåste isvindar och vitgässen studsade fram på ytan. Fan va skönt det var att fiska fluga utvadad till midjan.Vågorna skvalpade mot bröstet och känseln släppte i händerna redan efter fjärde kastet.
Nåja sally tuggade enträget på med sitt haspelspö iaf. När någon timme gått och jag tröstlöst irrade omkring och letade efter läviken som inte fanns hördes ifrån skogen ett rop. Jag ilade iväg bortåt och kollade om det  var Olle Goop, men icke det var Sally Santesson i egen hög person. Sittandes vid ett vindskydd med en kilosbit upphängd på klyka i ett tappert försök att verka cool och oberörd.
Han väste fram; den är inte för liten för att ta hem va!
I själva verket menade han; Haha! nu är du fula ordet och jag ar tagit revansch för abborrdebaclet i vintras.
Jaja, jag nötte på i blåsten och kände inget ,ännu minre, och till sist absolut ingenting varken i spö eller händer. Som av en händelse så kom jag på att det låg ett teleskåphaspel i kofferten. Jag var inte sen att synda. Andra sidan viken lockade och vi knatade runt. Sally drog en liten och jag tog en helt fenlös öring i 8hg:s klassen.
Jag tror att det var min första spinnöring sen 96, så nåt annorlunda hände iaf idag.
Men det blev aldrig riktigt kul, jag kom på mig själv med att tå och fantisera om nästa fisketur mitt under pågående, och när sen snön oxå började yra då packade vi ihop.
498687-16

Ikväll hade vi oxå säsongsavslut på flugfiskeklubben, dvs slut på kaffe och bindning och ut och fiska istället.
Vi planlade ett klubbfiske med flytring nu på söndag. Vi bokade oxå in ett övernattningsfiske 17-18/6 vid nån lämplig lokal där Rocken dansar då.
Kötta på/Drivet

Kommentarer
Postat av: Liggfiskarn

Tänk om Sally kunde dra lite på smilbanden = )
Han ser ju inte ut som om han fått en fining på kroken... = )

2008-05-29 @ 12:50:56
Postat av: Sally

Fan Liggfiskarn snusen kan ju trilla ut om man flinar...

2008-06-03 @ 22:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0